Assalamualaikum wrh. wbt. apa khabar sahabat2. sekelian. diharap sentiasa dalam limpahan rahmat dan keredaan Allah swt. Kali ni just nak post mengenai satu topik yang dah lama terfikir nak tulis. Tadi ana melawat blog sahabat2. Sesetengah blog tu ada dapati penulisan yang ditulisnya sangat ilmiah.. siap nota kaki. dengan rujukan2 yang hebat2. Kadang2 terfikir.. kalau penulisan tersebut di tulis di dalam buku.. Tentu mahal nilainya.. tetapi mereka memilih untuk menulis dan berkongsi dengan pembaca secara PERCUMA.

Oleh yang demikian, ana berpendapat, tidak salah kiranya kalau kita menghargai penulisan mereka tersebut. Ada sesetengah blogger meletakkan pembayaran secara paypal. paypal ini lebih kurang macam bank virtual la. kita boleh derma seberapa banyak kita nak sekali pun Rm 1. Walaubagaimanapun pada hemat saya agak susah nak derma. sebab tak ramai yang tahu cara menggunakan paypal tambahan pula nak keluar duit ni memang susah sket.. Jadi ana cadangkan, dengan klik banner atau iklan yang diletakkan di blog mereka. Ini kerana setiap kali anda klik mereka akan mendapat bayaran. Tak banyak dapat. +- 10 sen setiap kali klik.

Ana rasa dengan ini, kita dapat tunjukkan penghargaan kita kepada mereka dengan klik iklan derang. Bukan apa.. duit tu nanti untuk mereka bayar bandwith dan space yang mereka sewa. Cuba sahabat2 fikir.. dah la derang sanggup share penulisan derang dengan kita.. secara PERCUMA. pastu kena tanggung plak pembayaran domain (.net .com) dan sebagainya, kena tanggung plak bandwith. Kesian kan?

Atleast bila kita klik iklan derang.. derang akan mendapat imbuhan yang sedikit sebanyak boleh digunakan untuk support pembayaran domain, bandwith dan sebagainya. Ia juga boleh dijadikan Motivasi untuk penulis tu teruskan menulis. So jom kempen klik banner penulis blog. bukan susah.. just klik.. xpayah bayar apa2.
kumpulan artikel |
2 Responses
  1. Jie Says:

    Assalamualaikum

    Betul tu ustaz, saya sendiri akan klik beberapa link iklan di blog kawan2


  2. Author Says:

    kene wat kempen nih ye :)


Catat Ulasan